Ankieta

List Przewodniczącego Rady Nadzorczej

przewodniczacy_rady_190x235.jpgSzanowni Państwo,

W przedstawianym raporcie rocznym Grupa Kapitałowa Banku Pocztowego S.A. prezentuje wyniki finansowe osiągnięte w 2013 roku – okresie, który był wymagający dla całej gospodarki. Tym bardziej na uznanie zasługuje fakt, że Grupa osiągnęła satysfakcjonujące wyniki finansowe, w tym drugi najwyższy w swojej historii zysk netto.

Było to możliwe dzięki wypracowaniu przez Grupę bardzo dobrych wyników biznesowych – dynamicznemu pozyskiwaniu nowych klientów, otwieraniu kont oraz sprzedaży kredytów i depozytów, co w dużej mierze jest efektem realizacji strategicznego partnerstwa z Grupą Poczty Polskiej. Kontynuacji zapoczątkowanego przed trzema laty dynamicznego rozwoju Grupy towarzyszyła odpowiedzialność za poziom kluczowych dla bezpieczeństwa przedsiębiorstwa oraz jego klientów wskaźników kapitałowych oraz racjonalne podejście do kosztów i niezbędnych inwestycji.

Rozwój Grupy Kapitałowej Banku Pocztowego S.A. wynika z konsekwentnie realizowanej strategii, skoncentrowanej na wykorzystaniu szerokiej sieci sprzedaży Poczty Polskiej, która jest jej strategicznym interesariuszem. Poczta Polska to dla Banku zarówno dominujący właściciel, jak i partner biznesowy. Dzięki temu Grupa może skierować swoją ofertę do milionów mieszkańców mniejszych miejscowości oraz do setek tysięcy działających na ich terenie małych firm. Realizując społeczną misję wyrównywania szans Polaków w dostępie do usług finansowych niezależnie od miejsca zamieszkania, Grupa oferuje swoje produkty i usługi w kilku tysiącach placówek Poczty Polskiej na terenie całego kraju, w 295 placówkach własnych, poprzez elektroniczne kanały dystrybucji (Internet, telefon), za pośrednictwem sieci mobilnych doradców, listonoszy oraz pośredników. Tak rozbudowana sieć zapewnia dostęp do bankowości w całej Polsce i stanowi istotną przewagę konkurencyjną Grupy Banku Pocztowego.

Pragnę podkreślić, że zawarte w raporcie dane podsumowujące działalność Grupy Banku Pocztowego S.A. w 2013 roku potwierdzają nie tylko skuteczność prowadzonych działań, ale także wciąż bardzo istotny potencjał tkwiący w modelu bankowości pocztowej. Jest to model biznesowy sprawdzony na świecie, oparty o strategiczne partnerstwo poczty i banku; model własnego banku kontrolowanego przez pocztę. To dlatego olbrzymi sukces odniesiony przez wiele banków pocztowych na świecie w ostatnich kilkunastu latach może stać się udziałem także polskiego Banku Pocztowego.

Jestem przekonany, że w 2014 roku Grupa nadal będzie realizować swoje ambitne cele zarówno w zakresie dynamicznego pozyskiwania klientów oraz rozwoju sieci, jak i poprzez osiągnięcie oczekiwanych, bardzo dobrych wyników finansowych.

Z poważaniem

podpis_1.jpg

Jerzy Jóźkowiak
Przewodniczący Rady Nadzorczej Banku Pocztowego S.A.

Raport Roczny 2013 - Bank Pocztowy