STRATEGIA I ANALIZA |
G4-1 |
Oświadczenie kierownictwa najwyższego szczebla |
Pełny |
PROFIL ORGANIZACJI |
G4-3 |
Nazwa organizacji |
Pełny |
G4-4 |
Główne marki, usługi i/lub produkty |
Pełny |
G4-5 |
Lokalizacja głównej siedziby |
Pełny |
G4-6 |
Liczba krajów, w których działa organizacja i nazwy tych krajów |
Pełny |
G4-7 |
Forma własności i forma prawna organizacji |
Pełny |
G4-8 |
Obsługiwane rynki |
Pełny |
G4-9 |
Skala działalności |
Pełny |
G4-10 |
Liczba pracowników według regionów działalności, wieku, płci oraz rodzaju umowy |
Pełny |
G4-11 |
Odsetek pracowników objętych umowami zbiorowymi |
Nie dotyczy |
G4-12 |
Łańcuch dostaw organizacji |
Częściowy |
G4-13 |
Znaczące zmiany w raportowanym okresie |
Pełny |
G4-14 |
Zasada ostrożności |
Pełny |
G4-15 |
Lista zewnętrznych inicjatyw przyjętych przez organizację |
Pełny |
G4-16 |
Członkostwo w stowarzyszeniach |
Pełny |
ZIDENTYFIKOWANE ISTOTNE ASPEKTY I OGRANICZENIA |
G4-17 |
Lista podmiotów ujętych w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym organizacji |
Pełny |
G4-18 |
Proces definiowania treści raportu |
Pełny |
G4-19 |
Zidentyfikowane materialne aspekty w toku procesu definiowania raportu |
Pełny |
G4-20 |
Zakres i istotność zidentyfikowanych aspektów dla poszczególnych podmiotów biznesowych organizacji |
Pełny |
G4-21 |
Zakres i istotność zidentyfikowanych aspektów dla podmiotów spoza organizacji |
Pełny |
G4-22 |
Korekty w stosunku do poprzedniego raportu i przyczyny korekt |
Nie dotyczy |
G4-23 |
Istotne zmiany w stosunku do poprzedniego raportu |
Nie dotyczy |
ZAANGAŻOWANIE INTERESARIUSZY |
G4-24 |
Lista grup interesariuszy organizacji |
Pełny |
G4-25 |
Identyfikacja i wybór interesariuszy angażowanych przez organizację |
Pełny |
G4-26 |
Podejście do angażowania interesariuszy |
Pełny |
G4-27 |
Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy |
Pełny |
PROFIL RAPORTU |
|
G4-28 |
Okres raportowania |
Pełny |
G4-29 |
Data publikacji ostatniego raportu |
Nie dotyczy |
G4-30 |
Cykl raportowania |
Pełny |
G4-31 |
Dane kontaktowe |
Pełny |
G4-32 |
Indeks GRI |
Pełny |
G4-33 |
Potwierdzenie wiarygodności |
Nie dotyczy |
ŁAD ORGANIZACYJNY |
G4-34 |
Struktura nadzorcza organizacji |
Pełny |
G4-38 |
Skład najwyższego organu nadzorczego organizacji |
Pełny |
G4-48 |
Rola najwyższego organu zarządzającego w raportowaniu kwestii zrównoważonego rozwoju |
Pełny |
G4-51 |
Polityka wynagrodzeń członków organu zarządzającego i wyższej kadry zarządzającej |
Częściowy |
ETYKA I UCZCIWOŚĆ |
G4-56 |
Wartości, zasady, standardy i normy zachowania, takie jak kodeksy postępowania i kodeksy etyki organizacji |
Pełny |
G4-57 |
Wewnętrzne i zewnętrzne mechanizmy uzyskiwania porad w kwestiach etycznych i zgodności z prawem oraz kwestiach związanych z uczciwością organizacji, takie jak telefon zaufania lub linie doradcze |
Pełny |
G4-58 |
Wewnętrzne i zewnętrzne mechanizmy zgłaszania obaw dotyczących nieetycznych lub niezgodnych z prawem zachowań oraz spraw związanych z uczciwością organizacji |
Pełny |
|
WSKAŹNIKI EKONOMICZNE |
EC-DMA |
Podejście zarządcze w zakresie strategii i rozwoju Banku |
Pełny |
G4-EC1 |
Bezpośrednia ekonomiczna wartość wytworzona i podzielona |
Pełny |
G4-EC3 |
Pokrycie zobowiązań emerytalnych wynikających z programów o zdefiniowanych świadczeniach |
Pełny |
G4-EC4 |
Pomoc finansowa otrzymana od Państwa |
Brak tego rodzaju przypadków. |
WSKAŹNIKI ŚRODOWISKOWE |
EN-DMA |
Podejście zarządcze w zakresie wyników środowiskowych |
Częściowy |
G4-EN3 |
Bezpośrednie zużycie energii w organizacji |
Pełny |
G4-EN8 |
Łączny pobór wody wg źródła |
Pełny |
G4-EN29 |
Kwota istotnych kar oraz całkowita liczba sankcji pozafinansowych z tytułu nieprzestrzegania prawa i regulacji dotyczących ochrony środowiska |
Brak tego rodzaju przypadków. |
G4-EN30 |
Znaczący wpływ transportu produktów i innych towarów potrzebnych do prowadzenia przez organizację działalności oraz transportu pracowników na środowisko |
Częściowy |
WSKAŹNIKI SPOŁECZNE - PRAKTYKI ZATRUDNIENIA I GODNEJ PRACY |
LA-DMA |
Podejście zarządcze w zakresie zatrudnienia |
Pełny |
G4-LA2 |
Benefity oferowane pełnoetatowym pracownikom (nieoferowane pracownikom tymczasowym) w podziale na najważniejsze regiony, w których działa firma |
Pełny |
LA-DMA |
Podejście zarządcze w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy |
Pełny |
G4-LA5 |
Procent pracowników reprezentowanych we wspólnych formalnych komisjach ds. BHP uwzględniających pracowników i menedżerów, które pomagają monitorować i prowadzić programy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy |
Pełny |
G4-LA6 |
Wskaźnik urazów, chorób zawodowych, dni straconych oraz nieobecności w pracy oraz liczba wypadków śmiertelnych związanych z pracą według regionów i płci |
Częściowy |
G4-LA8 |
Kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy uwzględnione w formalnych porozumieniach zawartych ze związkami zawodowymi |
Pełny |
LA-DMA |
Podejście zarządcze w zakresie szkoleń i edukacji |
Pełny |
G4-LA9 |
Średnia liczba godzin szkoleniowych w roku przypadająca na pracownika wg płci oraz kategorii zatrudnienia |
Pełny |
LA-DMA |
Podejście zarządcze w zakresie różnorodności i równości szans |
Pełny |
G4-LA12 |
Skład organów zarządzających oraz podział pracowników ze względu na rodzaj stanowiska, płeć, wiek, przynależność do grup etnicznych i inne aspekty różnorodności |
Pełny |
WSKAŹNIKI SPOŁECZNE - PRAWA CZŁOWIEKA |
HR-DMA |
Podejście zarządcze w zakresie poszanowania praw człowieka |
Pełny |
G4-HR2 |
Całkowita liczba godzin szkoleniowych pracowników w zakresie polityk poszanowania praw człowieka lub procedur uwzględniających aspekty praw człowieka, które mają znaczenie dla działalności organizacji, w tym również procent przeszkolonych pracowników |
Pełny |
HR-DMA |
Podejście zarządcze w zakresie wolności zrzeszania się |
Częściowy |
G4-HR4 |
Zidentyfikowane zakłady i dostawcy, w przypadku których może dochodzić do naruszenia lub może występować poważne ryzyko naruszenia wolności zrzeszania się i zawierania umów zbiorowych oraz środki podjęte, aby chronić te prawa |
Częściowy |
WSKAŹNIKI - SPOŁECZEŃSTWO |
SO-DMA |
Podejście zarządcze w zakresie relacji społecznych |
Pełny |
G4-SO1 |
Procent zakładów z wdrożonymi programami zaangażowania lokalnej społeczności, ocenami wpływu i programami rozwoju |
Pełny |
SO-DMA |
Podejście zarządcze w zakresie zapobiegania korupcji |
Pełny |
G4-SO4 |
Komunikacja i szkolenia poświęcone politykom i procedurom antykorupcyjnym |
Pełny |
G4-SO5 |
Stwierdzone przypadki korupcji i metody naprawcze |
Pełny |
SO-DMA |
Zasady dotyczące udziału w życiu publicznym |
Pełny |
G4-SO6 |
Całkowita wartość wsparcia udzielonego na rzecz partii politycznych, polityków i instytucji o podobnym charakterze w podziale na kraje i odbiorcę/ beneficjenta |
Brak tego rodzaju przypadków. |
SO-DMA |
Zachowania antykonkurencyjne |
Pełny |
G4-SO7 |
Całkowita liczba działań prawnych związanych z zapobieganiem zmowom cenowym, antytrustowym czy antymonopolowym i ich wyniki |
29.12.2006 r. Prezes UOKiK uznał praktyki po-legające na wspólnym ustalaniu przez banki opłaty „interchange” za ograniczające konkurencję na rynku usług acquiringowych związanych z regulowaniem zobowiązań konsumentów wobec akceptantów z tytułu płatności za nabywane przez konsumentów towary i usługi za pomocą kart płatniczych na terytorium Polski oraz nakazał zaniechanie ich stosowania, jednocześnie nakładając na banki kary pieniężne, w tym na Bank w wysokości 2 895 tys. zł (uczestniczący tylko w systemie VISA) (decyzja Prezesa UOKiK nr DAR 15/2006). Od powyższej decyzji odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów „SOKiK) złożył Bank i inni uczestnicy postępowania. Wyrokiem z 21.11.2013 r. SOKiK zmienił kary nałożone na banki, w tym m.in. znacząco zmniejszył wysokość kary nałożonej na Bank. Na skutek apelacji banków i Prezesa UOKiK, Sąd Apelacyjny w Warszawie wy-dał 6.10.2015 r. prawomocny wyrok oddalający wszystkie odwołania banków w całości i uwzględniający apelację Prezesa UOKiK. W konsekwencji, uprawomocniła się decyzja Prezesa UOKiK nr DAR 15/2006, nakładająca na Bank karę w wysokości 2 895 tys. zł., która została zapłacona 20.10.2015 r. 19.04.2016 r. Bank wniósł skargę kasacyjną od w/w wyroku. 25.10.2017 r. Sąd Najwyższy uchylił wyrok II instancji i przekazał sprawę do ponownego rozpoznania. 30.10.2017 r. Bank wystąpił do Prezesa UOKiK o dokonanie zwrotu kary w wysokości 2.894.850 zł wraz z odsetkami, nałożonej przez Prezesa UOKiK decyzją z 29.12.2006 r. |
G4-SO8 |
Wartość pieniężna kar i całkowita liczba sankcji pozafinansowych za nieprzestrzeganie prawa i regulacji |
Jak we wskaźniku G4-SO7. |
SO-DMA |
Podejście zarządcze w zakresie mechanizmów skargowych |
Pełny |
G4-SO11 |
Liczba skarg dotyczących wpływu na społeczeństwo złożonych, rozpatrzonych i rozwiązanych w ramach formalnych mechanizmów skargowych |
Pełny |
WSKAŹNIKI SPOŁECZNE - ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PRODUKT |
PR-DMA |
Podejście zarządcze w zakresie znakowania produktów i usług |
Częściowy |
G4-PR5 |
Wyniki badań pomiaru satysfakcji klientów |
Pełny |
PR-DMA |
Podejście zarządcze w zakresie komunikacji marketingowej |
Pełny |
G4-PR7 |
Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnie stosowanymi kodeksami dotyczącymi komunikacji marketingowej, w tym reklam, promocji i sponsoringu, w podziale na rodzaj skutków |
Decyzją nr RKT+6-2017 wy 20.08.2017 r. Prezes UOKiK uznał za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów działanie Banku polegające na niezamieszczaniu w wiadomościach przesyłanych do konsumentów związanych z jednostronną zmianą postanowień "Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunku dla osób fizycznych w Banku Pocztowym S.A." i "Taryfy opłat i prowizji bankowych stosowanych przez Bank Pocztowy S.A. dla Klientów detalicznych", istotnych informacji umożliwiających ustalenie przez konsumentów dopuszczalności wprowadzenia proponowanych zmian. Postępowanie UOKiK wszczęto w 2015 r. Bank zrekompensuje straty konsumentom: klienci, którzy przed wprowadzeniem nowych opłat dostawali wyciągi za darmo, otrzymają zwrot poniesionych kosztów. Klienci, którzy zaczęli płacić więcej, uzyskają zwrot różnicy w opłatach wynikających z podwyżki za wyciągi. Klient powinien wystąpić do Banku z wnioskiem o zwrot opłat. |
PR-DMA |
Podejście zarządcze w zakresie prywatności klienta |
Pełny |
G4-PR8 |
Całkowita liczba znaczących skarg dotyczących naruszenia prywatności klienta lub utrata danych klientów |
Pełny |
SUPLEMENT SEKTOROWY DLA USŁUG FINANSOWYCH PORTFEL PRODUKTÓW |
G4-FS2 |
Procedury stosowane przez bank do oceny i monitorowania ryzyka środowiskowego i społecznego w poszczególnych rodzajach działalności |
Częściowy |
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE |
G4-FS13 |
Dostęp do usług na obszarach mało zaludnionych lub nierozwiniętych ekonomicznie. |
Pełny |
G4-FS14 |
Inicjatywy przeprowadzane w celu poprawienia dostępu do usług finansowych osobom nieuprzywilejowanym (z niepełnosprawnością lub innymi ograniczeniami). |
Pełny |
G4-FS15 |
Polityki zapewniające uczciwe projektowanie i sprzedaż produktów i usług finansowych. |
Pełny |
G4-FS16 |
Inicjatywy mające na celu edukację finansową według typu beneficjentów. |
Pełny |