Nowe zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".

 

Strategia 2017-2021

Zawsze blisko,
tak jak tego potrzebujesz

  • Misja

    Dbamy o finanse Klientów w bezpiecznym, pocztowym Banku, który pomaga realizować marzenia wielu pokoleń.

    Zawsze blisko, tak jak tego potrzebujesz.

  • Wizja

    Wzmocnimy polski system finansowy, tworząc silną bankowość pocztową, opartą o największą sieć usługową w kraju, łączącą tradycyjną ofertę z nowoczesnymi usługami cyfrowymi, wykorzystującą efekt synergii Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej.

    Bliska, przyjazna i bezpieczna bankowość pocztowa.

Poznaj strategię Poznaj strategię
Odpowiedzialna rola systemowa

Państwo

  • Wsparcie programów rządowych (Rodzina 500+, Mieszkanie+, cyfryzacja Państwa)
  • Czynny udział w realizacji Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju
  • Udział w zapewnianiu stabilności finansowej Państwa

Klienci

  • Dostępność usług finansowych dla wszystkich Polaków
  • Zawsze blisko – placówki i kanały cyfrowe na terenie całego kraju
  • Proste i bezpieczne produkty, w przyjaznej cenie
Odpowiedzialna
rola systemowa

Społeczeństwo

  • Przeciwdziałanie ubóstwu i wykluczeniu finansowemu
  • Włączenie w pomoc osobom niepełnoprawnym i seniorom
  • Zapewnienie Polakom bezpieczeństwa finansowego

Poczta Polska
i jej pracownicy

  • Rentowne utrzymanie miejsc pracy w placówkach pocztowych
  • Stabilne i atrakcyjne zatrudnienie
  • Stworzenie możliwości rozwoju nowych kompetencji pracowników Poczty Polskiej w dobie postępującej cyfryzacji usług
  • Satysfakcja klienta

    Jestem we właściwym miejsu,
    u siebie

  • Komunikacja

    Jesteśmy blisko

  • Innowacyjność

    Lepiej, inaczej, zawsze dla Ciebie

  • Uczciwość

    Dotrzymujemy obietnic

  • Zaangażowanie

    Z pasją do celu

  • Społeczna odpowiedzialność

    Otwarci na społeczne potrzeby

 
Bardziej Pocztowy

Podstawą nowej strategii jest wykorzystanie efektu synergii Banku Pocztowego z największą instytucją usługową w Polsce – Pocztą Polską. Planowane są wspólne działania sprzedażowe i marketingowe, ale także wspólne inicjatywy społeczne. Nowa strategia Banku Pocztowego zakłada również uspójnienie działań i poprawę standaryzacji w zakresie rozwoju sieci placówek.

 
Bardziej Biznesowy

Strategia Banku Pocztowego zakłada m.in. wzrost udziału w rynku mieszkalnictwa, aktywny udział w obsłudze rynku e-commerce oraz w rozwoju usług i produktów dla mikrofirm i MSP, w szczególności tych które są naturalnymi partnerami współpracującymi od lat z Pocztą Polską.

 
Bardziej Cyfrowy

Ważnym elementem strategii jest uzupełnienie prostej, taniej i najbliższej klientom oferty tradycyjnej o szybką, bezpieczną i nowoczesną bankowość cyfrową – EnveloBank. Ponadto Bank Pocztowy chce być aktywnym partnerem w zakresie e-administracji oraz uczestniczyć w programach rządowych i społecznych, takich jak: ePUAP czy Program Rodzina 500+.

.

 

Bank chętnie wspierany
przez polskie rodziny
i mikrofirmy

 

Lider bankowości detalicznej
w Polsce regionalnej

 

Kluczowy udział w wyniki
skonsolidowanym Poczty Polskiej

 

Liczący się partner inicjatytw
rządowych i społęcznych

 

Integrator i główny dostawca
usług finansowych w Grupie
Poczty Polskiej

 

Dostawca nowoczesnych
rozwiązań fiansnsowych
dla e-commerce.

2017 2021

Cele biznesowe

  • Ulubiony bank polskiej rodziny i małych firm

Cele finansowe

  • Finansowanie rozwoju, rentowność, bezpieczny portfel kredytowy

Cele rozwojowe

  • Zaangażowany i kompetentny zespół z pasją budujący bankowość pocztową

Cele procesowe

  • Nowa jakość współpracy z Pocztą Polską i synergia ze spółkami Grupy źródłem trwałej przewagi rynkowej

Wystąpienie
Prezesa Zarządu

„W 2016 roku przeprowadziliśmy istotne zmiany organizacyjne, których celem była poprawa jakości zarządzania w Banku, w tym aktywizacja własnej sieci sprzedaży. ”
„Szczególnie istotna jest dla nas budowa silnych relacji lokalnych z Pocztą Polską. Dlatego intensyfikujemy i zacieśniamy współpracę w zakresie obsługi naszych wspólnych klientów, co stanowi realizację sprawdzonych w Europie wzorców bankowości pocztowej.”
„Ważnym wydarzeniem minionego roku był przeprowadzony z sukcesem Program Publicznej Emisji Obligacji, dzięki któremu Bank pozyskał, zgodnie z założeniami emisji, kwotę 50 mln zł. ”
Obejrzyj wystąpienie Przeczytaj list Obejrzyj wystąpienie Przeczytaj list

Przewagi
konkurencyjne
Banku Pocztowego

Strategiczne partnerstwo z Pocztą Polską
Model biznesowy oparty na wspólnych działaniach Banku Pocztowego z Pocztą Polską
Bezpieczeństwo i stabilność
Prosty i dostępny dla wszystkich

Strategiczne partnerstwo
z Pocztą Polską

 
88 % dorosłych Polaków korzysta z usług Poczty Polskiej
20 mln klientów mieszkających poza dużymi miastami, do których mamy dostęp dzięki szerokiej sieci dystrybucji Poczty Polskiej
4,7 tys. placówek na terenie całej Polskiej - największa sieć usługowa w kraju
Poznaj przewagi konkurencyjne

Sieć sprzedaży produktów i usług Banku to:

24 Placówki, 1 Oddział Banku Pocztowego
196 Mikrooddziały
570 Pocztowe Strefy Finansowe
4.7 tys. Placówek Pocztowych

Model biznesowy

Potencjalny niskokosztowy
model akwizycji klientów

Przyjazne, wystandaryzowane produkty oraz zarzadzanie procesami sprzedażowymi zintegrowanymi z Pocztą Polską. Oparte o wspólne elementy infrastruktury tworzą unikalny model stanowiący przewagę konkurencyjną.

Stabilna sieć
sprzedaży

Poczta Polska pełni rolę tzw. operatora pocztowego wyznaczonego do 2025 r., którego zadaniem jest realizacja wysokiej jakości usług powszechnych, świadczonych po przystępnych cenach i na takich samych zasadach na terenie całego kraju.

Synergia Banku Pocztowego i Poczty Polskiej

Dostęp do sieci
dystrybucji Poczty

Bank Pocztowy jako jedyny w kraju posiada rozwiązania organizacyjne i technologiczne umożliwiające korzystanie z dostępu do tak dużej sieci dystrybucji i masowego klienta.

Dostęp do szerokiego
grona klientów Poczty

Rocznie ok. 30 mln osób korzysta z usług Poczty Polskiej, wysyłając ok. 1,2 mld listów i paczek oraz realizując 46 mln przekazów na łączną kwotę 54 mld zł.

Synergia Banku Pocztowego i Poczty Polskiej

EnveloBank
Nowa marka cyfrowa

Uzupełnienie prostej, taniej i najbliższej Klientom oferty tradycyjnej o szybką, bezpieczną i nowoczesną bankowość cyfrową, z której można korzystać na komputerze, tablecie i smartfonie (przez bankowość internetową
lub aplikację).

Poznaj EnveloBank

Oferta EnveloBanku

Nowa oferta połączy produkty bankowe, usługi Grupy Poczty Polskiej S.A.
i partnerów zewnętrznych

6,9 mld zł suma bilansowa
523 mln zł kapitały własne
339 mln zł dochody
268 mln zł wynik z odsetek
48 mln zł wynik z prowizji
24 mln zł wynik z instrumentów finansowych
5,2 mld zł kredyty netto
5,5 mld zł kredyty brutto
5,8 mld zł depozyty

Działamy na rzecz społeczeństwa

Odpowiedzialność biznesowa wobec klientów, pracowników, akcjonariuszy, obligatariuszy i społeczeństwa jest nieodłączną częścią działalności Banku Pocztowego.

Relacje z klientami

Z myślą o klientach, w 2016 roku Bank wprowadził szereg innowacji, mających za zadanie poprawę jakości obsługi oraz jeszcze większą satysfakcję klientów z korzystania z usług Banku.

 

Poznaj politykę CSR

Relacje z pracownikami

Stale podejmujemy działania na rzecz podniesienia poziomu zaangażowania naszych pracowników oraz rozwoju aktywności wspierających równowagę między pracą i życiem osobistym pracowników (Work-Life Balance).

Poznaj politykę CSR

Działalność na rzecz społeczeństwa

W 2016 roku Bank Pocztowy był zaangażowany w takie akcje jak: projekt Bakcyl – Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży, Światowe Dni Młodzieży czy Szlachetna Paczka. Zostaliśmy również Partnerem wydarzenia związanego z nowymi technologiami i innowacyjnymi rozwiązaniami: fintech/insurtech.

Poznaj politykę CSR

Wspieranie przedsiębiorczości

Organizacja wydarzeń, wykładów, szkoleń czy sympozjów naukowych to tylko niektóre działania jakich podejmujemy się w celu kształtowania otwartego podejścia do aktywnego działania.

Poznaj politykę CSR

Promocja sportu

Kolejny rok z rzędu Bank poprzez podjęte inicjatywy przyczyniał się do promocji sportu – istotnego obszaru życia wielu Polaków.

Poznaj politykę CSR

Polityka darowizn

W 2016 roku Bank udzielił darowizn o łącznej wartości 364 tys. zł. Środki przekazywane tą drogą pozwalają finansować programy i projekty o charakterze edukacyjnym oraz wspierające najbardziej potrzebujących, wykluczonych społecznie i poszkodowanych życiowo.

Poznaj politykę CSR

Pakiet świadczeń socjalnych

Bank w 2016 roku, podobnie jak w latach ubiegłych, zapewnia swoim pracownikom bogaty pakiet świadczeń dodatkowych. Jednocześnie rozpoczął prace nad podniesieniem atrakcyjności tej oferty, uwzględniając preferencje pracowników.

Poznaj politykę CSR