W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".
Wzmocnimy polski system finansowy, tworząc silną bankowość pocztową, opartą o największą sieć usługową w kraju, łączącą tradycyjną ofertę z nowoczesnymi usługami cyfrowymi, wykorzystującą efekt synergii Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej.
Bliska, przyjazna i bezpieczna bankowość pocztowa.
Wsparcie programów rządowych (Rodzina 500+, Mieszkanie+, cyfryzacja Państwa)
Czynny udział w realizacji Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju
Udział w zapewnianiu stabilności finansowej Państwa
Klienci
Dostępność usług finansowych dla wszystkich Polaków
Zawsze blisko – placówki i kanały cyfrowe na terenie całego kraju
Proste i bezpieczne produkty, w przyjaznej cenie
Odpowiedzialna
rola systemowa
Społeczeństwo
Przeciwdziałanie ubóstwu i wykluczeniu finansowemu
Włączenie w pomoc osobom niepełnoprawnym i seniorom
Zapewnienie Polakom bezpieczeństwa finansowego
Poczta Polska
i jej pracownicy
Rentowne utrzymanie miejsc pracy w placówkach pocztowych
Stabilne i atrakcyjne zatrudnienie
Stworzenie możliwości rozwoju nowych kompetencji pracowników Poczty Polskiej w dobie postępującej cyfryzacji usług
Strategia Banku Pocztowego została stworzona w oparciu o strategię rozwoju Poczty Polskiej i przy założeniu ścisłej synergii obu podmiotów.
Celem synergii Banku Pocztowego z Pocztą Polską jest stworzenie trzeciej silnej grupy kapitałowej w obszarze usług finansowych (obok Grupy PKO Banku Polskiego oraz Grupy PZU). Poprzez bogatą sieć dystrybucji i szeroki zakres usług Grupa Poczty Polskiej trafi praktycznie do każdego mieszkańca Polski dostarczając swoją ofertę różnym grupom interesariuszy Banku.
Podstawą nowej strategii jest wykorzystanie efektu synergii Banku Pocztowego z największą instytucją usługową w Polsce – Pocztą Polską. Planowane są wspólne działania sprzedażowe i marketingowe, ale także wspólne inicjatywy społeczne. Nowa strategia Banku Pocztowego zakłada również uspójnienie działań i poprawę standaryzacji w zakresie rozwoju sieci placówek.
Bardziej Biznesowy
Strategia Banku Pocztowego zakłada m.in. wzrost udziału w rynku mieszkalnictwa, aktywny udział w obsłudze rynku e-commerce oraz w rozwoju usług i produktów dla mikrofirm i MSP, w szczególności tych które są naturalnymi partnerami współpracującymi od lat z Pocztą Polską.
Bardziej Cyfrowy
Ważnym elementem strategii jest uzupełnienie prostej, taniej i najbliższej klientom oferty tradycyjnej o szybką, bezpieczną i nowoczesną bankowość cyfrową – EnveloBank. Ponadto Bank Pocztowy chce być aktywnym partnerem w zakresie e-administracji oraz uczestniczyć w programach rządowych i społecznych, takich jak: ePUAP czy Program Rodzina 500+.
.
Bank chętnie wspierany
przez polskie rodziny
i mikrofirmy
Lider bankowości detalicznej
w Polsce regionalnej
Kluczowy udział w wyniki
skonsolidowanym Poczty Polskiej
Liczący się partner inicjatytw
rządowych i społęcznych
Integrator i główny dostawca
usług finansowych w Grupie
Poczty Polskiej
Dostawca nowoczesnych
rozwiązań fiansnsowych
dla e-commerce.
Zaangażowany i kompetentny zespół z pasją budujący bankowość pocztową
Cele procesowe
Nowa jakość współpracy z Pocztą Polską i synergia ze spółkami Grupy źródłem trwałej przewagi rynkowej
Wystąpienie Prezesa Zarządu
„W 2016 roku przeprowadziliśmy istotne zmiany organizacyjne, których celem była poprawa jakości zarządzania w Banku, w tym aktywizacja własnej sieci sprzedaży. ”
„Szczególnie istotna jest dla nas budowa silnych relacji lokalnych z Pocztą Polską. Dlatego intensyfikujemy i zacieśniamy współpracę w zakresie obsługi naszych wspólnych klientów, co stanowi realizację sprawdzonych w Europie wzorców bankowości pocztowej.”
„Ważnym wydarzeniem minionego roku był przeprowadzony z sukcesem Program Publicznej Emisji Obligacji, dzięki któremu Bank pozyskał, zgodnie z założeniami emisji, kwotę 50 mln zł. ”
Potencjalny niskokosztowy
model akwizycji klientów
Przyjazne, wystandaryzowane produkty oraz zarzadzanie procesami sprzedażowymi zintegrowanymi z Pocztą Polską. Oparte o wspólne elementy infrastruktury tworzą unikalny model stanowiący przewagę konkurencyjną.
Stabilna sieć
sprzedaży
Poczta Polska pełni rolę tzw. operatora pocztowego wyznaczonego do 2025 r., którego zadaniem jest realizacja wysokiej jakości usług powszechnych, świadczonych po przystępnych cenach i na takich samych zasadach na terenie całego kraju.
Synergia Banku Pocztowego i Poczty Polskiej
Dostęp do sieci
dystrybucji Poczty
Bank Pocztowy jako jedyny w kraju posiada rozwiązania organizacyjne i technologiczne umożliwiające korzystanie z dostępu do tak dużej sieci dystrybucji i masowego klienta.
Dostęp do szerokiego
grona klientów Poczty
Rocznie ok. 30 mln osób korzysta z usług Poczty Polskiej, wysyłając ok. 1,2 mld listów i paczek oraz realizując 46 mln przekazów na łączną kwotę 54 mld zł.
Synergia Banku Pocztowego i Poczty Polskiej
Synergia Banku Pocztowego i Poczty Polskiej.
Wspólne produkty i programy lojalnościowe, procesy sprzedażowe, akcje marketingowe, projekty e-commerce oraz wspólne inicjatywy społeczne i zaangażowanie w programy rządowe.
Uzupełnienie prostej, taniej i najbliższej Klientom oferty tradycyjnej o szybką, bezpieczną i nowoczesną bankowość cyfrową, z której można korzystać na komputerze, tablecie i smartfonie (przez bankowość internetową
lub aplikację).
Nowa oferta połączy produkty bankowe, usługi Grupy Poczty Polskiej S.A.
i partnerów zewnętrznych
Podstawowe produkty bankowe dostosowane do oferty on-line:
Rachunek bieżący
Rachunek oszczędnościowy
Lokaty terminowe
Kredyty gotówkowe, kredyty online
Karty płatnicze (karta debetowa, kredytowa)
Udostępnienie dostawców faktur Envelo
Integracja usług Envelo (w miarę dostępności API)
Zamów kuriera
Ekspres pieniężny (przekaz)
Program lojalnościowy Poczty Polskiej i Banku Pocztowego (zwrot za kuriera)
Atrakcyjny mix produktów i usług stanowić będzie wyróżnik oferty EnveloBanku, wskazując na docelową wizję ekosystemu biznesowego Grupy Poczty Polskiej.
Odpowiedzialność biznesowa wobec klientów, pracowników, akcjonariuszy, obligatariuszy i społeczeństwa jest nieodłączną częścią działalności Banku Pocztowego.
Relacje z klientami
Z myślą o klientach, w 2016 roku Bank wprowadził szereg innowacji, mających za zadanie poprawę jakości obsługi oraz jeszcze większą satysfakcję klientów z korzystania z usług Banku.
Stale podejmujemy działania na rzecz podniesienia poziomu zaangażowania naszych pracowników oraz rozwoju aktywności wspierających równowagę między pracą i życiem osobistym pracowników (Work-Life Balance).
W 2016 roku Bank Pocztowy był zaangażowany w takie akcje jak: projekt Bakcyl – Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży, Światowe Dni Młodzieży czy Szlachetna Paczka. Zostaliśmy również Partnerem wydarzenia związanego z nowymi technologiami i innowacyjnymi rozwiązaniami: fintech/insurtech.
Organizacja wydarzeń, wykładów, szkoleń czy sympozjów naukowych to tylko niektóre działania jakich podejmujemy się w celu kształtowania otwartego podejścia do aktywnego działania.
W 2016 roku Bank udzielił darowizn o łącznej wartości 364 tys. zł. Środki przekazywane tą drogą pozwalają finansować programy i projekty o charakterze edukacyjnym oraz wspierające najbardziej potrzebujących, wykluczonych społecznie i poszkodowanych życiowo.
Bank w 2016 roku, podobnie jak w latach ubiegłych, zapewnia swoim pracownikom bogaty pakiet świadczeń dodatkowych. Jednocześnie rozpoczął prace nad podniesieniem atrakcyjności tej oferty, uwzględniając preferencje pracowników.